شرمنده ايم...

زينب جان !

شرمنده ايم كه بهاي حسيني شدن ما بي حسين شدن تو بود و شرمنده تر از آن كه تو بي حسين شدي و ما حسيني نشديم ...


سفارش شهید همت برای عزاداری عاشورا

سردار خیبر «شهید محمدابراهیم همت» فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) متولد ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضا است؛ وی از مهر ۵۹ تا دی ماه ۶۰ فرماندهی سپاه پاسداران پاوه را بر عهده داشت و عملیات‌های پیروزمندانه‌ای در زمینه پاکسازی روستاها از وجود اشرار، آزادسازی ارتفاعات و درگیری با نیروهای ارتش بعث انجام داد؛ سرانجام ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید.

 

شهید همت که در آبان ماه ۱۳۵۹ در سنگر جهاد و مقاومت غرب کشور حضور داشت، طی نامه‌ای برای خانواده‌اش نوشت:

 

سلام بر عاشورا میعادگاه عاشقان راه خدا

 

سلام بر حسین و یاران حسین

 

سلام بر زینب الگوی همیشه جاوید زنان مسلمان

 

سلام بر پدر و مادر و خواهران و برادران عزیزم باد که همیشه برای من زحمت کشیده‌اند؛ باری بسیار دلم می‌خواست بتوانم عاشورا را شهرضا باشم و عجیب علاقه به سینه‌ زدن و عزاداری در این روز بزرگ را داشتم ولی به علت اینکه در اینجا کسی نبود و در ضمن کار بسیار زیاد بود، لذا نتوانستم بیایم به آقا بگویید به جای من هم سینه بزند.

 

من صحیح و سالمم و ان‌شاءالله در فرصتی دیگر که توانستم مرخصی بگیرم، به شهرضا سری می‌زنم؛ سلام مرا به همه فامیل و آشنایان برسانید خصوصاً به حبیب‌الله و همسرش، آقا منصور و همسرش و ننه جان عزیز.

 

همه شما را به خدا می‌سپارم شاد و سربلند باشید.

 

حقیر و مخلص شما محمدابراهیم همت.

 

۲۶ آبان ۵۹

 

سلام بر ماه عشاق الحسين


سلام بر محرم ماه عشق ماه عشق بازی ماه عشاق الحسین ع 

سلام بر محرم ماه معامله خونین در مسیر عشق ماه معامله با خدا در راه عشق

سلام بر محرم ماه تجلی ادب ابوالفضل ماه وفا ابوالفضل ماه فداکاری و پهلوانی ابوالفضل ع

سلام بر محرم ماه صبر زینب ع ماه مصیبتهای زینب ع ماه ایمان زینب ع

سلام بر محرم ماه خدا ماه ذبح اکبر ماه تجلی شیرینی شهد شهادت

سلام بر محرم ماه شهدا ماه آزادگی ماه شفاعت

سلام بر ذبیح العطشان محرم سلام بر قتیل العبرات محرم سلام بر ثارالله و ابن ثاره


السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین ع

 خدارو شکر محرمتو دیدم آقاجون دوباره

نمردمو دیدم که چشام بارون می باره دوباره

امام خامنه ای


سلام بر عشق ، سلام بر همدم و همراز عشق یعنی شهید و شهادت

قصه عشق را باید با غروب بود تا دانست و با هوای ابری پاییزان و با مرغی که به ناچار پشت میله های بی احساس قفس نغمه سرایی می کند. ماجرای غم انگیز ما را در محفل شمع و پروانه بایستی شنید و با لبخندهایی پیوند خورده با اشک و در آه سوزان شنهای داغ دیده … باز دلم هوای شلمچه کرده است .

باز از فرسنگها راه بوی عطر خاکریزهایش مستم می کند . باور کنید خودم هم دیگر خسته شده ام . همین که می آیم نفسی بگیرم و با شهر بسازم ، همین که می آیم آرام آرام با زندگی روزمره دست اخوت دهم ، نمی دانم چه می شود که درست هنگام هنگامه ، آنجا که می روم تا فتحی دیگر در بودنم را رقم بزنم ، به سراغم می آیند .

خدایا چاره ای … درمانی … راهی … خودم هم خوب می دانم که یک بیابان و چند خاکریز و یک غروب نمی تواند اینچنین هستی ام را به بازی بگیرد . که بیابان بسیار است و خاکریز مشتی خاک و غروب کالایی که همه جا یافت می شود … آری !

 

ادامه نوشته

من زودتر از جنگ تمام می شوم...

وقتی به خانه می آمد ، من دیگر حق نداشتم كار كنم .

بچه را عوض می كرد ، شیر برایش درست می كرد . سفره را می انداخت و جمع می كرد ، پابه پای من می نشست ، لباس ها را می شست ، پهن می كرد ، خشك می كرد و جمع می كرد .

آن قدر محبت به پای زندگی می ریخت كه همیشه به او می گفتم : درسته كه كم می آیی خانه ؛ ولی من تا محبت های تو را جمع كنم ، برای یك ماه دیگر وقت دارم .

نگاهم می كرد و می گفت : تو بیش تر از این ها به گردن من حق داری .

یك بار هم گفت : من زودتر از جنگ تمام می شوم وگرنه ، بعد از جنگ به تو نشان می دادم تمام این روزها را چه طور جبران می كردم.

(خاطره ای کوتاه از سردار بی سر خیبرشهید  حاج ابراهیم همت )

اگر....

اگر از گناه مطهری رجایی ، هست که بهشتی باشی و اگر باهنر شهادت آشنایی ،مفتح درهای بهشتی می گردی ،و اگر با همت تقوا پیشه کنی صیاد دلها می گردی ... 

قسمتی از وصیت نامه دلنشین و زیبای شهید صیاد شیرازی که واقعا صفت صیاد دلها برگزیده این شهید بزرگوار ا


بسم الله الرحمن الرحیم

هذا ما وعدنا الله و رسوله و صدق الله و رسوله. اللهم زدنا ایماناً و ارحمنا. اشهد ان لااله الا الله وحده لا شریك له و أن محمّداً عبده و رسوله ارسله بالهدی و دین الحق و ان الصدیقة الطاهرة فاطمة الزهرا، سیدة نساء العالمین و أن علیاً أمیرالمؤمنین و الحسن و الحسین و علی بن الحسین و محمّد بن علی و جعفر بن محمّد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمّد بن علی و علی بن محمّد و الحسن بن علی و الحجة القائم المنتظر صلواة الله و سلامه علیهم ائمتی و سادتی و موالی بهم اتولی و من اعدائهم اتبرء و أن الموت و النشور حق و الساعة آتیة لا ریب فیها و أن الجنة و النار حق.

اللهم أدخلنا جنتك برحمتك و جنّبنا و احفظنا من عذابك بلطفك و احسانك یا لطیفاً بعباده یا أرحم الراحمین.

خداوندا! این تو هستی كه قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولایت قرار دادی؛

خدایا! تو خود می دانی كه همواره آماده بوده ام آن چه را كه تو خود به من دادی در راه عشقی كه به راهت دارم نثار كنم. اگر جز این نبودم آن هم خواست تو بود.

پروردگارا رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت ولی می دانم كه از تو باید بخواهم مرا در ركاب امام زمانم قرار دهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده دینت بجنگم تا به فیض شهادت برسم.

خداوندا ولی امرت حضرت آیت الله خامنه ای را تا ظهور حضرت مهدی(عج)، زنده، پاینده و موفق بدار. آمین یا رب العالمین – من الله التوفیق

علی صیاد شیرازی، 19 دی ماه 1371 – 15 رجب 1413

روحش شاد راهش پر رهروباد.


پیام رهبر معظم انقلاب در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص)

 بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوکَرِهَ الکافِرون

 ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام  دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم کینه ی عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون آمیز و نفرت انگیز، خشم مجموعه‌های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه‌های مشمئز کننده ی خویش ساخته‌اند.

پشت صحنه ی این حرکت شرارتبار، سیاست‌های خصمانه ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه‌های قبلی این زنجیره ی پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های امریکایی آتش زننده قرآن حمایت نمی‌کردند و ده‌ها فیلم ضد اسلام را در بنگاههای وابسته به سرمایه داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی‌رسید. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علی امره

سیدعلی خامنه‌ای

۲۳/شهریور/1391

چه کسی جرأتش را دارد ...

 

یه روز داشتم کتاب خاکهای نرم کوشک رو ورق می زدم یک لحظه چشمم به یکی از خاطرات همسر شهید برونسی افتاد نوشته بود روزی شید برونسی می خواست بره جبهه دیوار خونه خراب بود گفتم دیوارو درست کن بعد برو آخه این درسته که من توی این خونه ی بی درو پیکرباشم ,اونم با چند تا بچه ی کوچیک ؟

گفت : نگاه کن ,من از همون اول بچگی , و از همون اول جوانی که تو روستا بودم هیچ وقت نه روی پشت بام کسی رفتم ,نه به زن وناموس کسی نگاه کردم .

الان هم میگم که تو اگه با سر و روی باز هم بخوای بری بیرون ,اصلا کسی طرفت نگاه نمی کنه ,خیالت هم راحت باشه که هیچ جنبنده ای مزاحم شما نمیشه ,چون من مزاحم کسی نشدم ...

خوب  , امروز کدوم یک از ما جرأت داره این حرف رو بزنه ...

کی میتونه از دیگران این انتظار رو داشته باشه ...

شهدا برایت پیام دارند، بخوان

حجاب چیست ؟

 

ادامه نوشته

برای شهیدان

مهدی اخوان ثالث (م-امید)

هر چند همچو گل همه بر باد رفته اند

هرگز گمان مدار كه از یاد رفته اند

اینان نه آن گل اند كه گویی در این بهار

از یاد رفته اند چو بر باد رفته اند

اینان نه آهویند كه گویی دریغ و حیف

در چنگ ظالمانه صیاد رفته اند

جای دریغ نیست بر ایشان كه این گروه

با عزم آهنین و دل شاد رفته اند

« استاد » گفته بود كه با جان و دل به پیش

اینان بنا به گفته استاد رفته اند

سرباز آهنین نبرد نهایی اند

پولاد زیست كرده و پولاد رفته اند

در راه پی گذاری كاخ جهان نو

بر جا نهاده پایه و بنیاد رفته اند

در راه آفرینش باغی پر از شكوه

بی خس و خار و آفت و اضداد رفته اند

« پیروز باد ملت ما، انقلاب  ما»

گویان، به رغم دشمن جلاد رفته اند

« كوبنده باد جنبش خلاق رنجبر»

برگوش عالمی زده فریاد رفته اند

بر باد رفته نیز نبایست گفتشان

در قلب ما نهاده بسی یاد رفته اند

خدایا ، فقط تو

" هر گاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم و هیچ خیری نداشته باشم و هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم... تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم، و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم، و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم... خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم."

 شهید مصطفی چمران

تقاضاي شهيد باكري از امام رضا(ع)

شهید مهدی باكری بعد از شهادت برادرش و 15 روز قبل از عملیات «بدر» به مشهد مقدس مشرف شد و با تضرع از امام رضا(ع) خواسته بود كه خداوند توفیق شهادت را نصیبش كند.

ادامه نوشته

امروز برای شهدا وقت نداریم

امروز برای شهدا وقت نداریم

ای داغ لاله تورا وقت نداریم

با حضرت شیطلان سرمان گرم گناه است

ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم

چون فردی مهمی شده نفس دغل ما

اندازه یک قبله دعا وقت نداریم

در کوفه تن غیرت ما خانه نشین است

بهر سفره کرببلا وقت نداریم

تقویم گرفتاری ما پرشده از زرد

ای سرخ لاله تورا وقت نداریم

هر چند که خوب است شهیدانه بمیریم

خوب است ولی حیف که ما وقت نداریم

وصیت نامه شهید مهدی زین الدین

اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ کس نمی‌تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین(ع) نداشته باشد.

اگر امروز ما در صحنه‌های پیکار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است. من تکلیف می‌کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین‌وار زندگی کردن.

در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان(عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد.

دنیا

 دنیا میدان بزرگ آزمایش است که هدف آن جز عشق چیزی نیست. در این دنیا همه چیز در اختیار بشر گذاشته شده، وسایل و ابزار کار فراوان است، عالیترین نمونه های صنعت، زیباترین مظاهرخلقت، از سنگریزه ها تا ستارگان، از سنگدلان جنایتکار تا دلهای شکسته یتیمان، از نمونه های ظلم و جنایت تا فرشتگان حق و عدالت، همه چیز و همه چیز در این دنیای رنگارنگ خلق شده است. انسان را به این بازیچه های خلقت مشغول کرده اند. هر کسی به شأن خود به چیزی می پردازد، ولی کسانی یافت می شوند که سوزی در دل  و شوری در سر دارند که به این بازیچه راضی نمی شوند. این نمونه های زیبای خلقت را دوست دارند و می پرستند.

 قسمتی از مناجات شهید چمران

چرا؟....

ماکه ابراهیم همت داشتیم

سینه چاکان ولایت داشتیم

پس چرا امشب به ساحل مانده ایم ....

عجب روزگاریست....

عجب روزگاریست ،روزگار ما همه ی ما شدیم مسلمان اسمی،همه ی زندگی ماشده حرف ،حرف و حرف ...

پس عمل کجاست ....

یاد گرفتیم راحت شعار بدیم ،با افتخارم شعار میدیم ،فکر میکنیم اگه شعار ندیم روزمون شب نمیشه ...

 کجان اون آدمایی که بدون اونکه بگن  عمل میکردن ،کجاست اون همتی که آرمان آفرید ،گفتم آرمان البته اگر وازه آرمان هنوز یادمون مونده باشه  

کجاست اون فهمیده که بدون هیچ چشم داشتی از زندگیش گذشت ....

 اونا دفترچه حساب باز نکرده بو دند که دولت براشون پر پول کنه.

کی حاضره به خاطر ولایت بی ریا وبدون چشم داشت از کوچکترین چیزش بگذره ...

چقدر گله؟چقدر شکایت ؟

بياييد كمي به زندگي هامون نگاه كنيم،به روزگارمون و ببينيم آن شهيد گمنام از من نسل سومي چه ميخواست؟

 

فرازی از وصیت نامه شهید محمد ناصر رحیمی

 

بارالها: اگر من به جبهه آمده ام نه بخاطر این بود که طمع به بهشت رضوان داشتم نه

بخاطر ترس از دشمن بوده خدایا: من هیچ منتی بر تو نمی گذارم من عبدی هستم که

مطیع دستورات تو هستم به تو یقین دارم و می دانم که در ماموریت منت نیست این تو

هستی که بر من منت گذارده ای و تکلیفی به این شریفی را به من واگذار کرده ای و من

هیچ اراده ای از خود ندارم. راضی هستم به رضایت و تسلیم تو هستم ...

 

 

آقا...

بوی رمضان به مشام می رسدمهدی جان نجوای نمناک تورامی شنوم  

که آشنا هست باسرنوشت ترآب،عادت سبزدرخت وآبی آسمان.

درماه رمضان هرشب بهانه دلم راباگوشه ای نگاه به آیات سبزقرآن

فراموش می کنم.

ادامه نوشته

ماه رمضان بهترین و زیباترین خاطرات را برای ما در سنگرها به ارمغان می آورد

سحری خوردن کنار آرپی چی و مسلسل، وضو با آب سرد و قنوت در دل شب توصیف ناشدنی است. ربنای لحظات افطار از پایان یک روزه خبر می داد، ربنایی که تمام وجود رزمندگان مملو از حقانیت آن بود. بچه ها با اشتیاق فراوان برای نماز مغرب و عشا وضو می گرفتند.

ادامه نوشته

قسمتی از وصیتنامه سردار شهید شیر علی سلطانی

 "...ای همه ی كسانی كه مرا دوست می دارید ، از شما تقاضا دارم هنگامی كه خبر شهادت من به شما رسید ، ناراحت نشوید و مبادا خدای ناكرده از جمهوری اسلامی انتقاد بگیرید كه همه ی جوان های مردم را به كشتن داد. نه، ما ذلیل بودیم خدا ما را به واسطه ی این انقلاب عزیز كرد...

ادامه نوشته

گاهی وقتا یاد من باش

قنوت سرخ


هفتمین یادمان شهدای گمنام دولت آباد - با حضور خانواده شهید احمدی روشن - تپه نورالشهدا

به روایت تصویر










روز مادر

قالَتْ فاطمة الزهرا (علیها السلام):

 
إلهى وَ سَیِّدى، أسْئَلُکَ بِالَّذینَ اصْطَفَیْتَهُمْ، وَ بِبُکاءِ وَلَدَیَّ فى مُفارِقَتى أَنْ تَغْفِرَ لِعُصاهِ شیعَتى،
وَشیعَهِ ذُرّیتَى.

فرمود: خداوندا، به حقّ اولیاء و مقرّبانى که آن ها را برگزیده اى، و به گریه فرزندانم پس از مرگ و جدائى من با ایشان، از تو مى خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را ببخشى.

کوکب الدّرىّ: ج ۱، ص ۲۵۴٫


استاد جوادي آملي درباره توجه و اهتمام زنان به امور خانواده
و وظيفه حساس مادران مي فرمايد:

مبادا  ارزش هاي مادي و عادي، مقام والاي مادري را به دست نسيان بسپارد و آن را کمتر از سمت هاي ديگر وانمود کند و خانه داري و مديريت داخلي خانواده که رکن اصيل جامعه اسلامي است، کم رنگ گردد.

*****************
***********************

روز میلاد بانوی دو عالم، حورا الانسیه (س) را به همه تبریک عرض میکنم

توجه کردید مادر (س) چقدر به فکر شیعه هاشون هستند ؟؟ حدیث بالا رو دوباره بخونید.

 

بازدید مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد از یادمان شهدای گمنام دولت آباد بافق

مدیرکل حفظ اثار یزد از یادمان شهدای گمنام دولت اباد بافق بازدید کرد
سرهنگ بنی فاطمه ضمن بازدید از یادمان تپه نورالشهدای دولت اباد بافق با اعضای هیئت امنای این یادمان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار اعضای هیئت امنای گزارشی از روند ساخت یادمان و مشکلات موجود ارائه کردند.
سرهنگ بنی فاطمه  با تشکر از اقدامات صورت گرفته پیرامون ساخت یادمان  و ایجاد یک محیط  معنوی و گردشگری در جوار مزار شهدای گمنام، برای تکمیل شدن یادمان قول مساعد داد.
گفتنی است در سال۱۳۸۴ دردولت اباد بافق دو شهید گمنام دفاع مقدس بر روی تپه مشرف به روستا که به تپه نورالشهدا معروف شده به خاک سپرده شده اند.

طرح جامع ساخت یادمان و محوطه اطراف ان توسط معاونت مهندسی اداره کل حفظ اثار استان تهیه و با مشارکت دستگاه های مختلف شهرستان بافق و استان در حال ساخت می باشد.

صعود گروه کوه‌نوردی کمیته شهدای گمنام  به قله باجگان

به مناسبت هفتمین سالگرد تشییع شهدای گمنام  انجام شد

گروه کوه‌نوردی جوانان دولت‌آباد  به مناسبت گرامیداشت هفتمین سالگرد شهدای گمنام این منطقه به قله 2 هزار و 870 متری باجگان صعود کردند.

 

ادامه نوشته

هفتمین یادمان شهدای گمنام دولت آباد


ای
که مرا خوانده ای راه نشانم بده


هفتمین یادواره شهدای گمنام دولت


آباد در تپه نورالشهدا برگزار می

شود...

ادامه نوشته